Логотип персонального сайта М.Жарких
Лист на сайт
Версія для друку
Стрічка новин (RSS)
Пам’ятки / Свині не винні / Дніпропетровська область

Свині не винні

Дніпропетровська область

М.І.Жарких

А ми не робимо ракети…

Короткі підсумки (в кінці сторінки)

Назва Зауваження Оцінка
Новобогородицька фортеця (м. Дніпропетровськ) 1688 – 1711 рр. 1688 – 1711 рр. 0
Будинок, у якому жив і працював історик, археолог і етнограф Д.І. Яворницький (м. Дніпропетровськ) перша половина XX століття перша половина XX століття помилкова дата : потрібно 1905 – 1940 рр. –2
Могила історика, археолога і етнографа Д.І. Яворницького (м. Дніпропетровськ) 1940 р. 1940 р. 0
Будинок історичного музею імені Д.І. Яворницького (м. Дніпропетровськ) 1905 р. 1905 р. 0
Курганний могильник (с. Запорізьке) не датований 3 – 1 тис. до н.е. формальна дата –1
Курганний могильник (с. Слов'янка) не датований 3 – 1 тис. до н.е. помилкова дата : потрібно середина І тис. до н.е. –2
Курган (с. Лобойківка) не датований 3 – 1 тис. до н.е. формальна дата –1
Фортеця Кодак (с. Старі Кодаки) 1635 – 1711 рр. 1635 – 1711 рр. 0
Курганний могильник (с. Веселий Кут) не датований 3 – 1 тис. до н.е. формальна дата –1
Курганний могильник "Бабина Могила" (с. Кам'яне Поле) не датований 3 – 1 тис. до н.е. формальна дата –1
Могила кошового отамана Івана Сірка (с. Капулівка) 1680 рік, перенесена у 1967 році 1680 рік, перенесена у 1967 році 0
Курган "Нечаєва-Гегелина Могила" (с. Лебединське) не датований сер. 1 тис. до н.е. 0
Курган "Орлова Могила" (с. Лебединське) не датований сер. 1 тис. до н.е. 0
Городище (с. Башмачка) не датоване II-IV тисячоліття до нашої ери помилкова дата : потрібно 2 – 4 ст. н.е. –2
Курган (с. Безбородькове) не датований 3 – 1 тис. до н.е. формальна дата –1
Місце загибелі київського князя Святослава Ігоровича (с. Микільське-на-Дніпрі) 945-972 роки 945-972 роки фантом –10
Спеціально для малописьменних дніпропетровських товаришів цитую «Повість времен і літ» (972 р.) : «Прийшов Святослав у пороги, і напав на нього Куря, князь печенізький. І вбили вони Святослава, і взяли голову його, і з черепа його зробили чашу, — окувавши череп його золотом, пили з нього». Це все, що нам відомо про загибель Святослава. Де ж тут село Микільське ? І що означає дата «945-972 роки» ? Невже печеніги вбивали Святослава цілих 27 років поспіль ?
Курганний могильник "Могила Чекерезка" (с. Томаківка) не датований 3 – 1 тис. до н.е. формальна дата –1
Курганний могильник (с. Мар'ївка) не датований 3 – 1 тис. до н.е. формальна дата –1
Курганний могильник (с. Петропавлівка) не датований 3 – 1 тис. до н.е. формальна дата –1
Споруди Української укріпленої лінії – земляні вали укріплення (редут) (с. Вербове) початок XVIII століття
Споруди Української укріпленої лінії – бастіони (2) та польові укріплення між ними (с. Залелія) початок XVIII століття початок XVIII століття помилкова дата : потрібно 1731 – 1734 рр. –2
Споруди Української укріпленої лінії – земляні вали укріплення (редути) (с. Могилів) початок XVIII століття початок XVIII століття помилкова дата : потрібно 1731 – 1734 рр. –2
Споруди Української укріпленої лінії – земляний вал укріплення (с. Тарасівка) початок XVIII століття початок XVIII століття помилкова дата : потрібно 1731 – 1734 рр. –2
Курган (с. Радевичеве) не датований 3 – 1 тис. до н.е. формальна дата –1

Короткі підсумки

1. Склад реєстру по Дніпропетровський області оновився незначно : в 2001 році було 24 пам’ятки, з них викреслена 1 пам’ятка; отже, в 2009 році лишилось 23 пам’ятки. Відсоток оновлення списку = (1) / 24 = 4 %.

2. З цих 23 пам’яток лише 6 пам’яток оцінені найвищою можливою оцінкою – 0; решта 17 пам’яток назбирали 31 штрафний бал, в середньому 1.35 штрафних балів на пам’ятку.

Штрафні бали виставлялись за такі недоліки :

невдала назва – немає

помилкова назва – немає

помилкова прив’язка – немає

формальна дата – 9 разів

помилкова дата – 6 разів

помилкова класифікація – немає

помилковий ранг – немає

лже-пам’ятка – 1 раз

3. «Окраса» дніпропетровського списку – це вигадане місце загибелі князя Святослава Ігоревича. Кому й навіщо знадобилось вигадувати цю «пам’ятку» – я здогадатись не можу. Можливо, це нездалий прояв місцевого патріотизму (на ложних, фальшивих пам’ятках дійсного патріотизму не виховаєш), але куди дивились десять комісій, які двічі (у 2001 і 2009 роках) мали перевіряти цей список ? Протоколи цих комісій, – будь ласка, в студію ! Країна мусить знати своїх героїв !

Невже серед них не було жодної людини з середньою (за вищу я вже мовчу) освітою ? Адже все необхідне про князя Святослава є у шкільному підручнику. Невже ніхто з них не заглядав у список і підписав не читаючи ? Підписав собі посвідчення на персональне свинство ?

Мабуть, що таки ніхто, окрім мене, цього списку ніколи не читав. А щодо свинського паспорта – то для свиней це частково байдуже, а частково навіть гонорово : свинею єсмь, і ніщо свинське мені не чуже.

4 грудня 2009 р.

Попередній розділ | Зміст | Наступний розділ

Сподобалась сторінка? Допоможіть розвитку нашого сайту!

© 1978 – 2018 М.І.Жарких

Передрук статей із сайту заохочується за умови
посилання (гіперпосилання) на мій сайт

Сайт живе на

Число завантажень : 1952

Модифіковано : 27.07.2017

Якщо ви помітили помилку набору
на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою
та натисніть Ctrl+Enter.